Refuse

hero

Emballasje

Emballasje

Emballasje

Illustrasjon: Viggo Danielsen

Vi kan hjelpe deg med utforming av alle typer emballasje: esker, hermetikk, flasker, brus- og ølbokser, drikkekartong, plast- og papirposer, transportkasser mm.

bf171Vi har lang erfaring med utforming av forskjellig emballasje. De fleste produsenter av emballasje leverer maler for sine emballasjeprodukter som designet kan tilpasses. Noen ganger er emballasjen helt unik og krever egne tilpasninger og stansemaler. Vi bistår både med designet og prosessen med å finne egnet emballasje-leverandør.

HYLLEVARER

Det er stor forskjell på å brande en transporteske og en hyllevare. Hyllevarer setter krav til «gripe-faktor», og kjøpes ofte på impuls. Da blir design spesiellt viktig. Emballasjen må «stå frem» og treffe riktig hos forbruker i konkurranse med andre produkter. Eksempler på slike produkter er f.eks. energidrikke, øl, snacks, skjønnhetsprodukter m.fl.

TRYKK OG BEGRENSNINGER

leverpostei

Trykk direkte på metall og buede overflater setter andre krav til både utforming og trykketeknikk. På bildet ser vi en norsk-produsert kaviar emballert for det russiske markedet. Design: Viggo Danielsen

3D-illustrasjon er et av de verktøyene vi ofte bruke når et produkt skal visualiseres. Dette gir et realistisk inntrykk av produktet før det fysisk går i produksjon.

etikett

Illustrasjon: Viggo Danielsen

etikett

Illustrasjon: Viggo Danielsen

Hensynet til type emballering og trykkemetode er også svært viktig. Trykk direkte på metall, glass, plast etc. har ofte begrensinger i hva som er visuelt mulig å oppnå. Dette stiller krav til gode kunnskaper om trykketeknikk når designet skal utformes.

Selv de enkleste produkter trenger emballasje. Ofte kan emballasjen kun bestå av et plast-wrap med en pålimt etikett. Designet er ikke mindre viktig av den grunn.

START TIDLIG

Kontakt oss gjerne tidlig i prosessen når du planlegger en produktlansering. Veien frem til varen står i butikkhyllene er lang og full av «småstein». Ofte er det flere prosesser som skal på plass før et produkt kan gå i salg, herunder varemerker, stansemaler, kampanjemateriell, godkjenninger mm.

3D-VISUALISERING

gripefaktor1 prosess-2

Det er viktig å komme tidlig igang med utviklingen av emballasjen. Ovenfor ser vi hvordan en av våre kunder endret det meste etter evaluering og research. I denne prosessen er 3D-verktøyet til stor hjelp.

PRODUKTET

paperbag cups

Noen ganger er emballasjen selve produktet. Da blir hensyn til bruksområde, kvalitet og styrke et samspill med det visuelle.

Refuse

Opphavsrett REFUSE © 2020